“Must I be . . . made a common sink?”: Witchcraft and the Theatre in The Witch of Edmonton
Les auteurs de The Witch of Edmonton (1621) se servent d’une stratégie d’ambivalence en représentant sur scène Elizabeth Sawyer, qui avait été dernièrement exécutée pour sorcellerie. L’intertissage complexe d’un scepticisme rationnel avec un…
তালিকাভুক্ত Article | গোষ্ঠী দ্বারা প্রকাশনা Iter Community
সংস্করণ 1.0 - প্রকাশিত উপরে 19 May 2025
লাইসেন্সকৃত Creative Commons BY-NC 4.0
বর্ণনা
Les auteurs de The Witch of Edmonton (1621) se servent d’une stratégie d’ambivalence en représentant sur scène Elizabeth Sawyer, qui avait été dernièrement exécutée pour sorcellerie. L’intertissage complexe d’un scepticisme rationnel avec un traitement sensationnaliste et superstitieux à l’égard de la sorcellerie permettait à ces professionnels du théâtre de s’approprier le personnage de la sorcière afin d’explorer leur propre relation à la marginalité, la criminalisation et la transgression sociale.
এই কাজটি উদ্ধৃত করুন
গবেষকদের এই কাজটি উদ্ধৃত করতে নিম্নলিখিতভাবে উল্লেখ করতে হবে:
ট্যাগ
নোটস
Original publication: Stymeist, David. "“Must I be . . . made a common sink?”: Witchcraft and the Theatre in The Witch of Edmonton." Renaissance and Reformation 37 (2): 2020. 33-53. DOI: 10.33137/rr.v37i2.8689. This material has been re-published in an unmodified form on the Canadian HSS Commons with the permission of Iter Canada / Renaissance and Reformation. Copyright © the author(s). Their work is distributed by Renaissance and Reformation under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. For details, see https://creativecommons.org/licenses/.
প্রকাশনা প্রাকদর্শন
Iter Community
This publication belongs to the Iter Community group.
When watching a publication, you will be notified when a new version is released.