Location Matters: Using Online Writing Tutorials to Enhance Knowledge Production

By Ilka Luyt

Students enrolled in asynchronous online courses explore much of the subject matter through computer-mediated discussion. In this context, students must often negotiate complex factors such as the course content, the assignment goals, their…

Listado en Article | publicación de grupo Discourse and Writing/Rédactologie

Preview publication

Descripción

Students enrolled in asynchronous online courses explore much of the subject matter through computer-mediated discussion. In this context, students must often negotiate complex factors such as the course content, the assignment goals, their audience, disciplinary expectations, and the writing process. Writing Centres offer students support services to help them succeed in these text-heavy courses. Typically, students come to Writing Centres in person for help with their critical reading and writing assignments; however, increasingly, tutors are asked to participate in online settings to assist student learning. A question associated with online tutoring practices is whether students improve their writing skills when they are given the opportunity to get feedback from a tutor and from peers. How can a cooperative, collaborative pedagogical approach to computer-mediated tutoring support students and improve teaching? This paper examines a pedagogical exploration where one tutor interacted asynchronously with students by posting weekly writing activities. Students were asked to respond individually and collaboratively to each activity. I argue that when a tutor in an online course provides feedback, the collaboration creates a new online ecology of reflection and collaboration that may benefit students in their growth as writers. This exploration can be a useful writing pedagogy that can assist instructors by making stronger connections between students’ writing knowledge and writing practices.

Les étudiants inscrits à des cours en ligne asynchrones explorent une grande partie du sujet par le biais de discussions assistées par ordinateur. Dans ce contexte, les étudiants doivent souvent négocier des facteurs complexes tels que le contenu du cours, les objectifs du devoir, leur public, les attentes disciplinaires et le processus d'écriture. Les centres d'écriture offrent aux étudiants des services de soutien pour les aider à réussir dans ces cours à forte teneur en texte. En règle générale, les étudiants viennent en personne aux centres d'écriture pour obtenir de l'aide dans leurs travaux critiques de lecture et d'écriture; cependant, de plus en plus, les tuteurs sont invités à participer à des paramètres en ligne pour aider l'apprentissage des élèves. Une question associée aux pratiques de tutorat en ligne est de savoir si les étudiants améliorent leurs compétences en écriture lorsqu'ils ont la possibilité d'obtenir des commentaires d'un tuteur et de leurs pairs. Comment une approche pédagogique coopérative et collaborative du tutorat assisté par ordinateur peut-elle soutenir les étudiants et améliorer l'enseignement? Cet article examine une exploration pédagogique où un tuteur a interagi de manière asynchrone avec les étudiants en affichant des activités d'écriture hebdomadaires. Les élèves ont été invités à répondre individuellement et en collaboration à chaque activité. Je soutiens que lorsqu'un tuteur dans un cours en ligne fournit des commentaires, la collaboration crée une nouvelle écologie en ligne de réflexion et de collaboration qui peut profiter aux étudiants dans leur croissance en tant qu'écrivains. Cette exploration peut être une pédagogie d'écriture utile qui peut aider les instructeurs en établissant des liens plus solides entre les connaissances en écriture des élèves et les pratiques d'écriture.

Cita este trabajo

Los investigadores deben citar este trabajo de la siguiente manera:

Etiquetas

Notas

Original publication: Luyt, Ilka. "Location Matters: Using Online Writing Tutorials to Enhance Knowledge Production." Discourse and Writing/Rédactologie, vol. 32, 2022, pp. 405-417. DOI: 10.31468/dwr.965. This material has been re-published in an unmodified form on the Canadian HSS Commons with the permission of Discourse and Writing/Rédactologie. Copyright © the author(s). Work published in DW/R is licensed under the Creative Commons CC BY-SA license

Vista previa de la publicación